Ett med naturen

Trots att man bor i Göteborg är det inte varje dag man ser havet, tyvärr är det inte ens varje vecka. Idag blev längtan lite för stor och jag bestämde mig för att åka ut till Brännö. Vädret var förstås inte det bästa men jag tänkte inte låta en sån små sak stoppa mig, de var ju ändå varmt (nästan 4 grader). Jag tog mig till Saltholmen och därifrån vidare med färjan ut i den vackra södra skärgården. Från Brännö tog jag en promenad till Galterö som ligger precis brevid, denna ö är nästan helt obebyggd och här kunde jag vara ensam med naturen. Det var i alla fall vad jag trodde men helt plötsligt kom detta farande ur dimman och förstörde illusionen. 




Fick ändå en bra natur upplevelse med många vackra vyer, krävdes dock mycket gående och två extremt blöta fötter. Här har ni resultatet av dagen i foto format:


Passagen mellan Brännö och Galterö








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0