Och solen har sin gång.

Det är precis den här tiden på året som man alltid börjar tänka och längta efter sol, värme och salt vatten. Därför tänkte jag bjuda på lite restips till alla som är trötta på mörker och kyla. Tänkte alltså lista dem fem bästa badplatserna jag besökt.

Plats nummer fem: Santa Monica beach, Los Angeles, USA.

I det annars så fantastiskt ocharmiga Los Angeles är i alla fall Santa Monica beach lite trevlig.    


Fjärde plats: Phra Nang, nära Ao Nang, Thailand.


Höjd punkten i Thailand mycket vacker strand, dock förstörs upplevelsen något av alla strandförsäljare som är på en som flugor.

Stranden Ao Phra Nang, Krabi


Tredje plats: Elafonissi, Kreta, Grekland

Det finns inget annat att säga än att detta är en av de vackraste sandstränder jag någonsin varit på.

Elafonissi lagoon - Elafonisi, Hania


Andra plats: Blue Lagoon, Fiji


Detta är stranden där filmen med samma namn spelades in. En fantastisk strand med ett ännu mer fantastiskt korallrev ett par meter ut i vattnet. Att vi var helt ensamma på hela stranden var ju inte heller någon nackdel.




Första plats: Limnionas, Zakynthos, Grekland

Detta är kanske inte den ultimata sandstranden som man hade väntat sig på första platsen på en sån här lista, men det finns inget ställe som är vackrare, häftigare och skönare än detta ställe. Utan konkurrens den absolut bästa badplatsen jag någonsin besökt, åk dit!!!



Kommentarer
Postat av: Hanna

ÅÅh jag vill tillbaka till Limnionas!!!!

2011-01-13 @ 14:53:54
URL: http://hannabryngelsson.blogg.se/
Postat av: Jonte

Ok då åker vi imorgon packa bikini och tandborste, så drar vi

2011-01-13 @ 18:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0