Munspels dags

Har precis börjat försöka lära mig att spela munspel. Kanske kan låta som ett konstigt val att börja sin musikaliska bana med men det är rätt skönt att lyssna på. Dessa låtar är mycket bra exempel på detta:



Neil Young - Heart of gold



Angus & Julia Stone - Just a boy

De här låtarna är oxå dem som jag har hunnit lära mig att spela, problemet är bara att det inte låter lika bra när det är jag som spelar. Men det är en kul grej, kul att kunna och inte så svårt att lära sig. Sist men inte minst ett tack till Hanna som fick mig att förstå munspelets storhet. 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Angus and julia stone är för bra!! Längtar till vi ska se dem live i Glasgow =)!!

2011-01-24 @ 23:34:26
URL: http://hannabryngelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0