Raw Comedy

I torsdags var jag och Hanna på Raw comedy på Parken (tack Hanna för ett bra initiativ). Vi kom dit drack några öl och ställde oss i en massiv kö för att få en sitt plats, kändes som att köra hela havet stormar mot en massa fyllon. Vi lyckades dock skaffa oss de bästa platserna på stället med och lite tur samt en massa skicklighet så satt vi där mitt framför scenen med varsin öl i handen, sweet.

Medverkande denna kväll var Hasse Brontén, Thomas Järvheden och två "rookies" eller vad man ska kalla dem. Först av allt måste jag bara ta upp ett problem med hela Standup grejen. Visst är det lite konstigt att ställa sig på en scen och säga nu ska jag vara rolig, alltså blir man inte automatiskt mindre rolig just därför att man vill vara så jävla rolig. Sen blir man ju lite fundersam är det verkligen så RAW som dem vill att det ska vara, har inte alla hört sex och bajs skämt förut. Det funkade säkert svin bra för tjugo år sen då folk blev chockade av att någon vågade stå på en scen och säga fitta, nu börjar det helt enkelt bli dags att förnya koncepten lite.

Ändå måste jag säga att det var en mycket trevlig kväll och det var klart att dem fick in en del poäng här och där. Det blir faktiskt en bättre upplevelse att se det live, i och för sig kan det ölen som gör de. Hur som helst i sann Alex Schulman anda ger jag samtliga komikerna betyget 2 av 5  och kvällen som helhet 4 av 5.

Och så ett personligt medelande till Thomas Järvheden; snälla sluta sjunga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0